"מנסים לנצל סיטואציה פוליטית לשינוי אופי ודמות הדיינים"

יש כאן עניין של שמירה על אופי ורמת בתי הדין, המאבק הוא על אופי ודמות הדיינים בישראל. זה לפני הוויכוח הפרסונלי, המפלגתי או האישי
ישראל פריי 1 Comment on "מנסים לנצל סיטואציה פוליטית לשינוי אופי ודמות הדיינים"

מתיחות שיא במפלגות החרדיות לקראת כינוס הועדה לבחירת דיינים, בה נמצא רוב לדת"ל ולארגוני הנשים • מקלב ב'מהדורה המרכזית': "המאבק הוא לא פרסונלי אלא על דמות בתי הדין" • עוקץ את 'הבית היהודי': "ניסיון דחוק לקדם דברים שלא נמצאים בקונצנזוס אפילו בחלק מהמפלגות שמקדמים אותם"

ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יש כאן עניין של שמירה על אופי ורמת בתי הדין, המאבק הוא על אופי ודמות הדיינים בישראל. זה לפני הוויכוח הפרסונלי, המפלגתי או האישי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר צפויה להתכנס הועדה לבחירת דיינים לקראת אישור כשבעה דיינים, ובמפלגות החרדיות גובר החשש מאישור מועמדים שאינם לרוחם, זאת בעקבות רוב מסתמן בוועדה לבית היהודי ולארגוני הנשים. בראיון ל'מהדורה המרכזית' מזהיר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מפני מחטף, ומביע תקווה כי הדברים יעשו בהבנה ובלויאליות.

מקלב ביקש להדגיש כי למרות שזרקור התקשורת מופנה אל המחלוקת סביב שמות דיינים ספציפיים, הוויכוח הוא בעיקרו מהותי ועקרוני. "נעשה ניסיון לשנות את אופי המינויים והדיינים, כאלו שלא נמצאו ראויים עד היום, תוך ניצול סיטואציה מסוימת. יש כאן עניין של שמירה על אופי ורמת בתי הדין, המאבק הוא על אופי ודמות הדיינים בישראל. זה לפני הוויכוח הפרסונלי, המפלגתי או האישי".

למרות ניסיונותיו המחוכמים של המגיש, לא נכנס ח"כ מקלב למלכודת האיומים בהפלת הממשלה, והביע תקווה שהנושא ייפתר במסגרת השותפות הקיימת. "אנחנו לא עסוקים באיומים. בנושא עקרוני שכזה צריך לקבל הסכמה במסגרת השותפות היומיומית. צריכה להיות לויאליות ויושר, וודאי בנושאים שהם בליבה של השותפות, מה שאנחנו אוהבים לקרוא לו ציפור הנפש".

הח"כ מקווה כי מחר הנושא כלל לא יעלה לדיון, לאחר שהדברים יסתדרו מתוך הבנה וכבוד. "יש כאן ניסיון של קידום פוליטי על דברים שלא היו בקונצנזוס אפילו במפלגות שמקדמות כיום אותם. אי אפשר לנצל מצב מסוים ולקדם את זה. זה לא הוגן".



1 תגובות

מיין תגובות